29. října 2020 Případová studie
M&M reality jsou největší a nejdigitalizovanější realitní kancelář v Česku. S příchodem koronaviru v roce 2020 musela ze dne na den minimalizovat osobní setkávání s klienty a vyřešit způsob uzavírání smluv na dálku. Provizorně začala používat americký systém DocuSign a postupně jej nahradila za DigiSign a jeho integraci do interních systémů.
Na začátku rozesílal smlouvy backoffice. Ovšem během 2 týdnů začal být totálně zahlcený, protože od makléřů začaly chodit stovky požadavků o zajištění “SMS podpisu”, jak se tomu ve společnosti začalo říkat. Důvod byl jasný: makléřům i klientům to šetří čas a peníze. A makléři si také uvědomili, že díky SMS podpisu mohou poskytovat lepší službu a mít spokojenější klienty.
V realitách je to o makléřích. A ti jsou z DigiSignu nadšení, už během pilotního provozu na několika pobočkách se hlásili o zapojení další. Plná integrace Digisignu do našich IT systémů jim totiž obrovsky ulehčila práci a zvedla prestiž u klientů.
Zdeněk Václavek
výkonný ředitel, M&M reality holding
Digitální podepisování se osvědčilo, ovšem zároveň začal být DocuSign nevyhovující. Důvodů bylo více:
Ani cenová politika poskytovatele nebyla úplně optimální. V případě této společnosti roční poplatky po integraci dosahovaly více než 1 milion Kč.
M&M reality mají propracovaný informační systém, který spravuje nabídky nemovitostí, řídí jejich inzerci a také generuje veškerou smluvní dokumentaci. Digitální podepisování je teď skrze API plně integrované do všech souvisejících procesů a poskytuje i něco navíc - např. službu autorizovaného doručení nebo kombinaci biometrického podpisu na tabletu se vzdáleným SMS podpisem.
Výsledkem je, že:
Za IT oceňuji na DigiSignu skvělou technickou podporu při integraci, výborné vše zahrnující API i vstřícnou cenovou politiku.
Štěpán Lebruška
IT oddělení, M&M reality holding
Ondřej je spoluautorem aplikace DigiSign. Jeho cílem je, aby se elektronické podepisování stalo běžnou součástí chodu firem.
Ondřej je spoluautorem aplikace DigiSign. Jeho cílem je, aby se elektronické podepisování stalo běžnou součástí chodu firem.
Dnešní doba je na digitalizaci firmy nejlepší. Všechno už řešíme na dálku a elektronicky – online nákupy, práci z domu, dovážku jídla. Začněte i (ve firmě) podepisovat digitálně.
Rychlé pro vás, jednoduché pro klienty. Zvládne to každý s mobilem.