20. března 2022
Personální agendu pro 3300 zaměstnanců řeší Raiffeisenbank digitálně. Využívají zde snad všechny dostupné vychytávky DigiSignu a jen při onboardingu nových kolegů ušetří ročně 7000 papírů.
Digitální podepisování v HR zavádí v Raiffeisenbank postupně. Začali nástupy nových zaměstnanců a návraty z mateřské a rodičovské dovolené. Nyní již digitálně podepisují i dodatky smluv a pracovně-právní změny. Jak všechno funguje a probíhá nám řekla Anna Pupalová, People Digital Process Manager.
Zastáváme myšlenku, že první den v práci by si měl nováček užít. Je klíčové, aby měl připravené vše od vstupní kartičky a techniky, po pracovní stůl a přístupy k interním nástrojům.
Díky DigiSignu to dnes už není problém. S nováčky můžeme elektronicky podepsat pracovní smlouvy a získat všechny potřebné dokumenty předem a na dálku. Nemusíme se tak první den zabývat hodinovým podepisováním a kontrolou všech formalit, což nám umožňuje soustředit se na to nejdůležitější - usnadnit nováčkům orientaci a pomoct jim poznat se s ostatními kolegy.
Administrativní zpracování nástupů se časově snížilo na třetinu a ročně touto změnou ušetříme více než 7000 listů papíru. Odpadá zároveň zasílání dokumentů k podpisu poštou z Prahy do lokalit i celá logistika předávání a podepisování dokumentů v den nástupu.
Anna Pupalová
People Digital Process Manager, Raiffeisenbank
Každý měsíc do banky nastupuje přibližně 50-60 nových kolegů, a to na plné, ale i zkrácené úvazky a na dohody. Většinu tvoří osoby z České republiky, avšak zahrnuje také široké spektrum kolegů a kolegyň různých národností, nejvíce ze Slovenska a dále taky jednotlivce z ostatních států Evropské unie a východní Evropy.
Všichni nově nastupující zaměstnanci jsou pro nás z pohledu bezpečnosti “neznámí” lidé, proto pro podpis pracovní smlouvy na dálku potřebujeme spolehlivé automatické ověření totožnosti. K tomu využíváme Bankovní identitu a ověření pomocí selfie a osobních dokladů (DigiSign IDENTIFY AI). Podepisující si tak může zvolit, který způsob ověření mu víc vyhovuje.
Kromě dvou situací, kdy jsme schvalovali ověření manuálně, protože si systém neporadil se jmény v cizojazyčných dokladech, zatím nenastal případ, že bychom někoho nedokázali ověřit a podepsat digitálně.
S DigiSignem máme jistotu, že pro každého máme způsob, jak dokument podepsat digitálně.
Anna Pupalová
People Digital Process Manager, Raiffeisenbank
Nejvíc dokumentů směřuje samozřejmě k našim 3300 stávajícím kolegům. Dodatky, přesmluvnění, dohody o homeoffice. Pro každého je příjemnější a jednodušší párkrát kliknout myší, než tisknout papíry, někam je přenášet a čekat až se vrátí.
V březnu jsme začali používat hromadnou rozesílku a prvních 50 smluv se nám vrátilo podepsaných během jednoho dne. To bychom papírově sotva stihli rozeslat. Navíc podepisující za banku mohou podepsat všechny smlouvy najednou. To nám v Raiffce ušetří doslova tisíce hodin práce.
Aplikace si mezi kolegy získala značnou oblibu díky své intuitivnosti a jednoduchosti.
Její přehledné a uživatelsky přívětivé rozhraní umožňuje snadné ovládání, což výrazně přispívá k její popularitě a efektivnímu využívání v každodenní praxi.
Radka Fikačová
Procurement Officer, Raiffeisenbank
Raiffeisenbank se zaměřuje na inovace, podporuje moderní technologie, vytváří příjemné pracovní prostředí. Je pro nás důležité mít moderní, jednoduché a intuitivní nástroje, které nevyžadují stahování, instalaci ani složité proklikávání.
S DigiSignem se nám to povedlo, dokonce se nám daří oslovit i mladou generaci. Nedávno mi nastupující osmnáctiletá brigádnice řekla: “Ta vaše appka je fakt cool, jak se dá přenést podpis z počítače do mobilu.”
Nedávno mi osmnáctiletá brigádnice řekla: “Ta vaše appka je fakt cool, jak se dá přenést podpis z počítače do mobilu.”
Anna Pupalová
People Digital Process Manager, Raiffeisenbank
Na personální dokumenty, ať už pracovní smlouvy nebo třeba GDPR dokumentaci klade legislativa specifické nároky. S DigiSignem máme splněno vše potřebné:
umíme doložit doručení dokumentu zaměstnanci na jeho soukromý e-mail, případně se dozvíme o nedoručení a můžeme to řešit
určené dokumenty podepisujeme kvalifikovaným certifikátem
uchováme dokumenty v bezpečném úložišti, včetně přerazítkování časovým razítkem
V podepisování DigiSign představuje pro naše zaměstnance i partnery záruku bezpečnosti.
Anna Pupalová
People Digital Process Manager, Raiffeisenbank
Využíváme všechny možnosti brandingu, abychom zajistili, že se naši kolegové cítí v komunikaci pohodlně a vědí, že skutečně komunikují s námi.
E-mailové šablony, odesílatelé zpráv a e-mailů jsou v našich barvách, s našimi texty. Stejně tak “děkovací” stránka po podpisu dokumentů, která přesměrovává na náš web.
Na druhou stranu DigiSign nijak neskrýváme. Pro naše zaměstnance i partnery představuje záruku bezpečnosti.
Krok 1: Vyberu si z uložených šablon v DigiSignu (< 1 minuta)
Pro každý běžný dokument máme připravené šablony a na pár kliků je mám založenou obálku s maximem předvyplněných informací a nastavení.
Krok 2: Přiložím individuální dokumenty (2 - 3 minuty)
konkrétní pracovní smlouvu, exportovanou z HR systému nahrajeme do obálky v pdf
do názvu obálky doplníme jméno nováčka
upravíme oslovení v průvodním e-mailu
Krok 3: Podpisy (1 - 3 dny)
nováček si přečte smlouvu, vyplní údaje např. adresu pro homeoffice a nahraje dokumenty, např. foto pro vstupní kartu nebo doklad o vzdělání
nováček smlouvu podepíše, pro ověření vybere BankiD nebo selfie ověření
zástupce HR týmu kontroluje vyplněné údaje a nahrané dokumenty a případně vrací nováčkovi zpět k doplnění či úpravě
za nás podepíše pověřený zaměstnanec banky Kvalifikovaným podpisem
systém ohlídá termíny
případné problémy s podpisy vyřešíme manuálně
podepsané dokumenty nahrajeme do HR systému
máme doložené doručení smlouvy zaměstnanci co e-mailu
uvítání nováčka
podpis papírů, převzetí dokumentů
předání kartičky
školicí den s novými kolegy
Toto digitální workflow a používání šablon nám zkrátilo na třetinu čas potřebný na administrativu.
Ze zavádění digitálního podpisu do banky jsem měla respekt. I u nás se občas setkáváme s obavami vůči novinkám a změnám zavedených postupů. Proto jsem si naplánovala více času na podporu kolegů, připravila se na “množství dotazů” týkajících se nejasností či problémů se systémem a vytvořila podrobné step-by-step manuály. Nakonec to všechno dopadlo moc dobře.
Realita zaškolení? Příprava prvního nástupu kolegyním z HR trvala asi hodinu a půl. Druhý nástup už jen 30 minut a třetí snad čtvrt hodiny. A tím potřeba podpory z mé strany úplně skončila.
Ani připravené manuály nejsou třeba. Prostředí DigiSignu je jednoduché, srozumitelné a intuitivní.
Když už se někdy nepovede podepsat obálku, jde o
kvalitu fotografie při selfie identifikaci
specifické omezení u BankiD, kdy např. jedna banka umí podepsat pouze jeden dokument
překlep v e-mailu nebo telefonním čísle podepisujícího
Je skvělé, že nám systém většinou pomůže identifikovat zdroj problému, takže se dokážeme na řešení daného problému okamžitě zaměřit.
Někdy nováček nenahraje do smlouvy všechny potřebné dokumenty. Smlouvu tak sice máme podepsanou, ale dokumenty nejsou kompletní. Takové obálky si označíme štítky, typicky “chybí foto”, “chybí výpis z rejstříku” a pak s nováčky individuálně komunikujeme a řešíme to. Popř. obálku vracíme zpátky podepisujícím společně s komentáři, co je potřeba doplnit.
Zavedení digitálního podpisu nejen zefektivňuje celý administrativní proces podepisování dokumentů, ale také podporuje udržitelnost a odpovědnost vůči životnímu prostředí.
Kromě úspory času jsme dosáhli významných finančních i ekologických úspor. Eliminací spotřeby fyzických dokumentů jsme snížili ekologickou zátěž spojenou s tiskem, doručováním a dalšími logistickými operacemi, včetně následné archivace dokumentů.
Kromě jednoduchosti a stabilního fungování
pomoc s celkovým vymyšlením podpisových workflow, těch způsobů a možností je opravdu hodně
že vždycky máme způsob, jak podpis dotáhnout
že jsme mohli začít bez složité implementace a postupně rozšiřovat používání i automatizace
erudovanou a rychlou podporu, řešit problémy nejvýše v řádu hodin rozhodně nebývá standard
Začněte podepisovat hned. I když máte jen pět až deset nástupů měsíčně. Nemusíte nic integrovat, stačí jen podepisovat, je to nákladově efektivní, a hlavně odpadá spousta zbytečné práce. My zpětně litujeme každého dne, kdy jsme už mohli, ale ještě nepodepisovali.
Začněte digitálně podepisovat hned. I když máte jen pět až deset nástupů měsíčně. Nemusíte nic integrovat, stačí jen podepisovat, je to nákladově efektivní, a hlavně odpadá spousta zbytečné práce.
Anna Pupalová
People Digital Process Manager, Raiffeisenbank
Dnešní doba je na digitalizaci firmy nejlepší. Všechno už řešíme na dálku a elektronicky – online nákupy, práci z domu, dovážku jídla. Začněte i (ve firmě) podepisovat digitálně.
Rychlé pro vás, jednoduché pro klienty. Zvládne to každý s mobilem.